torsdag 14 februari 2013

Flygande Jakob

I gårkväll hade vi kvar rester av kycklingen från dagen innan. Sagt och gjort det fick bli en paleolitisk Flygande Jakob med rostad blomkål.

Jag började med att bryta blomkål, lägga i en form och in i ugnen för rostning - 220 grader.

Jag blandade till min egen chilisås genom att blanda några msk tomatpuré med chiliflakes,cayennepeppar, svartpeppar och salt.

Grädde vispades upp i lagom fast konsistens och blandades sedan med min chilisås och curry.

Bacon klipptes till små bitar och stektes.

Bananen slantades.

Därefter la jag kycklingen i botten av pannan. På med baconet och bananen. Därefter smetade jag ut grädden och överst några valnötter.

Ca 20 min i ugnen.
Supergott.

Att använda grädde i Paleo är att vara lite liberal :-). Den som kör strikt utesluter alla mjölkprodukter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar