tisdag 12 februari 2013

Om Paleo

Paleo bygger på maten som vi som stenåldersmänniskor åt i tidernas begynnelse. Kosten består av kött, ägg, grönsaker, frukt, bär och nötter.

Jag väljer bort hel- och halvfabrikat, spannmål, baljväxter och socker. Den som är hängiven utesluter mejeriprodukter. Jag väljer att dra ner på dem och väljer mina tillfällen när jag äter grädde, yoghurt och ost.

Osten jag väljer är gjord på får eller get!

Jag har blivit mycket mer medveten om tillsatser i det man skulle kunna tro att det är "ren" mat, ex. olika köttbitar. Håller jag mig till ekologiskt kommer jag väldigt långt!

Du som följt mig under åren vet hur dåligt jag mår av gluten. När jag ramlade över Paleo i december förstod jag att jag hittat rätt!

Jag mår toppen idag och ser fram emot fortsatt hälsovinster!

Här är små kesoplättar med löjrom och kesella. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar