torsdag 14 februari 2013

Hälsovinster

Jag har väldigt länge inte mått bra av att äta bröd. Blir svullen och får sur mage. Ändå har jag ätit det. Satt det på listan över det godaste man kan äta. Ätit och mått dåligt. Och särskilt vitt bröd. Och pizza. Garanterat magtabletter efteråt.

Och när jag har ätit - har suget kommit tillbaka fort och så har jag tagit mer. Och mått dåligt. Klassiskt. Klassisk ond cirkel.

Har inte dragit några stora slutsatser av min onda mage genom åren (säger en del om mig) - men de gånger när jag kört lchf har jag förstått hur dåligt jag egentligen har mått av bröd-maten. Med uteslutning av gluten får jag gång efter gång kvitto på att jag INTE ska äta bröd eller förmodligen gluten. Jag är som en ny människa utan gluten.

Jag har kört Paleo-liberal* sedan årsskiftet och mår toppen. Magen är platt. Jag har gått ner sex kilo och centimetrarna runt om på kroppen har minskat.

Mer om insikter längre fram :)

----

*paleo-liberal = jag äter mjölk- och ostprodukter i måttliga mängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar