onsdag 20 mars 2013

Balansgången

Jag fick rådet av min vän Cat att sprida min blogg på Facebook och länge hesiterade jag. Jag var tvungen att ta mig en rejäl funderare över varför jag inte gick på den bollen direkt.

Och jag kom fram till att jag inte vill "pracka på" mina vänner om min "funna insikt" - att ni ska känna att "hon ska bara övertyga om att detta är den rätta och enda vägen". Och det är verkligen inte så. Jag är av den uppfattningen att vi gör alla våra val utifrån den situationen och med den kunskap vi har för stunden. Val som vi ibland hissar och ibland dissar. Och det måste vara ok. Att göra omval.

Jag har gjort mitt val. Jag har valt Paleo. Jag är inte fanatisk, men jag är konsekvent. :)

Så har jag varit med det mesta jag har bestämt mig för - konsekvent - för börjar jag göra avkall på mitt mission, vad det än är, så vet jag att jag ganska så snart har tappat bort mig i livet igen. Med min konsekvens så vet jag att jag kan ta ut en riktning och det är skönt att ha den att blicka mot. En riktning som visar vägen.

Det ska inte vara för krångligt dock. Och det är inte Paleo. Inte alls.

Det som fungerar för mig, kanske inte fungerar för dig. Så därför försöker jag inte påtvinga dig min nyvunna insikt. Men däremot så berättar jag gärna mer. :) För det jag har upptäckt om hur mycket bättre jag mår med ändringen av min kost - ja det kan jag inte sitta tyst om. Men jag lovar - jag har full respekt för de valen du gör.

Men jag gjorde som Cat sa ( hon är en vis kvinna :) ) - la upp en Paleo hos oss-sida på Facebook! Välkommen dit om du vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar