onsdag 1 maj 2013

Mat före och efter träning

Träningen har fått vila de senaste veckorna pga stukad fot. Men nu är det dags igen! Här är lite om snacks och träning.

Rent generellt så behöver man inte småäta (och rekommenderar att man inte gör det annat än om man är hungrig) mellan målen när man kör Paleo. Eftersom blodsockernivåerna är jämna så känner inte jag några dalar och toppar. Så länge jag ser till att dricka :)

Men inför intensiv träning bör man ta sig ett snack bestående av lite protein och fett (inte kolhydrater) 15-75 minuter innan.
Och efter träningen - nära inpå bör man få snabbt i sig lättsmält protein i form av äggvita, lax, makrillfilé och något
kolhydratspäckat - se bilden - jag brukar ta en banan.

Se dessa små mål som komplement till dina tre mål. Och ät ett vanligt mål 60-90 minuter efter träningen.



2 kommentarer:

  1. Åh, tack, precis det jag funderade kring!

    Är så osäker på mellanmål & hur man äter runt träning. Tar med den här informationen och adderar den till min vardag :)

    Gillar verkligen din blogg! Den är tydlig & inspirerande med mycket sunt förnuft.

    /Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Martina vad glad jag blir. Ha en skön söndag!!

      Radera