tisdag 23 april 2013

Dag 2 - whole30 - frukost



Vaknade alltjämt med sur mage. Det är helt otroligt vad helgens synder har åstadkommit! Jag är förbluffad och nästa i chock! :)

Vilken fysisk reaktion på mat som jag ätit utan problem tidigare - eller nja utan problem är ju en tolkningsfråga  - förmodligen har hela systemet varit så inflammerat att jag inte lagt märke till hur illa jag har mått - annat än lite återkommande svampproblem i underlivet, återkommande förkylningar, förstoppningar och  en och annan sur mage. 

Allt detta är puts väck - eller var till i helgen.  Jag tycker oxå att min hy ser dassigare ut i ansiktet liksom mina ögon.  

Så ja - det är bevisat - Paleo gör mig frisk och det finns ingen anledning att äta något annat. 

Idag är det dag 2 på min utmaning av Whole30 och till frukost fick det bli ägg och banan. 

Två ägg i pannan - röres runt och när det börjar tjockna till drog jag ner 3/4 banan i form av slantar. Rörde runt till att allt var varmt och ägget hade koagulerat - kryddade med kanel och kardemumma. Och överst - för att få i mitt fett - strödde jag kokoschips.

Kaffe med en dryg tesked kokosolja till. Lite mindre av oljan idag då jag får fett genom kokosen. 
Så tänkte jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar