torsdag 18 april 2013

Premiär och blåfot

I fredags hade Urban Deli öppning av sina nya lokaler i Sickla, som ligger ganska nära där vi bor. Vi hade fått en inbjudan och hade tänkt att hänga där och insupa den coola miljön. Jag hade ju ramlat illa dagen innan så när fredagen kom var det inte på tal om att stå och hänga i en cool bar. Utan jag låg i soffan med foten högt. Däremot så stapplade jag dit (bil till dörren) på lördagen - jag och Magnus var där och åt en god brunch. Urban Deli har sitt "flaggskepp" på Nytorget på Söder och där har jag och Magnus hängt många ggr de senaste åren. Det är urschysst stämning, härlig personal och fantastisk fin mat som erbjuds. Till det finns det även en livsmedelsbutik med varor som är mer än lovligt fina :)

I de nya lokalerna har de lyckats lika väl, och det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig - hur stället "känns" om några månader. Det lovar gott. Så gott att vi var där på söndagen och åt lunch. Och igår och handlade lite plock till middagen. :)

Det fick bli små skålar med diverse grönsaker - tunnskivad broccoli med spännande chilikryddor till och en blandning av olika bönor. Samt några oliver. En liten guldkant på en annars ganska så ordinär dag :)  där sonen kom hem och var sjuk och min fot fortsätter att göra både ont och vara fult blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar