söndag 23 juni 2013

Att vara halv och inte riktigt med

Den här veckan har jag mått dåligt. Det började med fysiska känningar i form av influensavärk i muskler och leder (och ont i halsen) men sedan satt obehaget på ett diffust sätt i. Jag tappade sugen och orken och var riktigt låg. Även om det har funnits ljusglimtar såklart, i form av trevligt sällskap av en nära väninna (vi har ägnat mycket tid till mat och dryck :)) och mina underbara döttrar som både utmanar och välkomnar om vart annat. Men den mentala tröttheten har legat i, som en sur filt över mig.

Jag längtar så klart efter min älskling, som turligt nog kommer hem i veckan, men det har ändå varit det som har skavt, utan en fysisk trötthet från helvetet. Jag har känt mig halv. Som om jag inte får igång hela mig.

Igår kväll kulminerade känslan och jag fick både panik och nog. Bestämde mig för att styra upp söndagen - hårt - för att se om energin kan komma tillbaka - och det skulle jag säga att den har, iallafall till 75 procent.

Jag har återgått till Paleo och väntar mig en skön känsla om en eller två dagar. Jag har inte frångått speciellt mycket, men det lilla (chips och vin) har satt igång något i kroppen som jag var så glad av att vara utan - klistret.

Klistret i form av de ledsna och kletiga tankarna, i form av ältande och lite uppgivenhet. Och det är SLUT på det nu.

Tydligen är månen och solen och tjotabalongdragningskraften i något sorts unikt och kraftigt läge - och det hjälper säkert till i vacklandet.

Men då får jag väl ladda med det jag kan - nyttig Paleomat.


Så på spåret igen!
Så jag får känna mig hel igen.
För där mår jag som bäst.
Så klart!

6 kommentarer:

  1. Du är så inspirerande! Hoppas du återfår din energi och att influensakänningarna försvinner helt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Chrissan! Vet du, jag misstänker och undrar om värken i kroppen kommer av att jag har slarvat och fått i mig (micro)mängder av gluten och annat som jag inte mår bra av???
      Nåväl, tack Chrissan (igen) du är en god vän du!

      Radera
  2. Jag känner ju av humöret direkt när jag fuskar och äter gluten. Frågan är varför en gör det om och om igen. Det blir ju inte bättre.
    Kram till dig och hoppas att du snart mår och är på topp igen. Jag och Singelmamman pratade om en Blogg AW. Är du på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jag vill jättegärna hänga på AW!

      Radera
    2. Onsdag nästa vecka är det bestämt. På Bleckholmen. Ann är där från 17 och jag kommer så fort jag kan och borde vara där till strax efter 18. Kram!

      Radera
    3. Ok :) jag ser hur min onsdag utvecklar sig. Hörs.

      Radera