onsdag 19 juni 2013

Sovit gott

Ja nu äntligen har jag fått en natt med sammanhängande sömn. Jag ser samband med att ungdomarna är ute och flöjtar eller inte. Och inatt var det lugnt i boet. Yngsta hade varit iväg på övernattning och inte sovit nåt alls under natten (de hade legat och sovit på en studsmatta :)) - utan hade slumrat till frampå morgonkvisten. Och Ella - ja hon jobbar 8-17 så hon är trött när kvällen kommer.

En natt med sömn gör stor skillnad för hälsan. Det är bevisat. I Paleo pratar man mycket om att se till att få 8 timmars sömn per natt, för att ge kroppen bästa chansen att läka, reparera och orka med. När vågen står stilla kan sömnbristen vara en förklarande orsak nämligen. När jag räknar ihop mina timmar så landar jag sällan på 8 - mer 6-7 (om jag har tur) så där finns det en förbättringspotential. :)

Sov sött hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar