tisdag 4 juni 2013

Enkel och snabb middag: kyckling i ugn

Ibland (ofta) står jag där på Ica och vet inte vad jag ska handla till middag. Igår var det samma visa. Ringde barnen och frågade sonen som jobbade (han jobbar i den butik vi handlar i) men ingen hade någon idé.

Snabbt rafsade jag ihop två paket kycklingklubbor eller heter det ben?

Lägg klubbor i form. Krydda mycket med dina favoritkryddor. Jag drar på lite allt möjligt. På med några klickar smör. In i ugnen. 200 grader. Klart när kycklingen är 70-72 grader.

Jag hittade gammal kokt blomkål som fick gå med i en form vid sidan om. För att bli varma och få lite rostning. Sedan grönsaker av olika sorter. Klart. Och gott. Och mycket mat. 180 kronor och för det fick vi äta oss riktigt mätta (3 pers), en matlåda plus 9 bitar kvar till lunch och mellis.

MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar